• E-Books
  • Applications
  • Layouts
  • Sketches
  • Wallpapers
  • Posters

Original War - Solucje USA

Amerykanie:

Misja 1: Przyjęcie - niespodzianka

Pierwsza misja podzielona jest na dwa segmenty. Pierwszy wprowadzający, pełniący rolę samouczka - toczący się w "przyszłości" oraz drugi mający miejsce w przeszłości. Podczas początkowej fazy znajdujesz się w amerykańskiej bazie wojskowej w przyszłości, a Twoim zadaniem jest skierowanie się na wschód do EONa, gdzie czeka już na Ciebie oddział. Na tym etapie masz wybór - możesz wejść do EONa i kontynuować grę lub zrezygnować, a wtedy gra dla Ciebie się skończy alternatywnym zakończeniem.

Jeżeli jednak wybrałeś opcję pierwszą - wschodząc do EONa - przeniesiony zostajesz do przeszłości. Zaraz po wylądowaniu na miejscu, przez radio usłyszysz głos Artura Powella, informujący Cię, byś padł na ziemię i uciekał, jeżeli Ci życie miłe. Ukryj się między drzewami na zachód od Ciebie, by na samym początku uniknąć kontaktu z rosyjskimi oddziałami. Kierując się dalej na zachód do wodospadu, trafisz na jeszcze jednego towarzysza broni Bobby Brandon, który dołączy do Twojego oddziału. Gdy tylko przejdzie rosyjski oddział, razem z Brandonem udajcie się na północ, na drugą stronę drogi, po środku której wylądowałeś. Uważajcie jednak, aby nie trafić na patrolujący tam czołg. Gdy dojdziecie do wzgórza, nie łączcie się przez radio oraz nie kierujcie się na północny zachód, gdyż Rosjanie zastawią na Was pułapkę. Kierujcie się zgodnie ze słowami Powella na północny wschód (północny wschód, dobre sobie, a co ja, mam mapę?). Po drodze natraficie na kolejnego towarzysza podróży, Cyrusa Parkera. W trójkę udajcie się do pola zaznaczonego na północnym wschodzie. Tam trafisz na dwóch wrogich żołnierzy, zabij ich Parkerem i Macmillanem. Na mistrzu strategii unikaj ataków Brandonem, bo może zginąć.

Kliknij aby powiększyć.
AM 01
Kliknij aby powiększyć.
AM 01 Cont

Cele misji:

  • Przeżyj.
  • Spróbuj odnaleźć dwóch żołnierzy i wspólnie przedostańcie się do bazy.
  • Przejdź do prawego górnego rogu mapy.

Medale:

  • John Macmillan żyje.
  • Bobby Brandon uratowany.
  • Cyrus Parker uratowany.

Misja 2: Kradzież Stali

Podróżując na północ, napotkasz oddział Lisy Lawson oraz naukowca Paula Khattama, który wyleczy rany Twoich towarzyszy. Poruszając się zachodnim brzegiem wzniesienia, udaj się na południe w pobliże rzeki, gdzie trafisz na jeszcze jednego żołnierza, którego musisz uratować przed Rosjanami. Najlepiej skieruj się tam samymi żołnierzami i medykiem. Gdy zbierzesz pełen oddział, pójdź od południa do bazy Rosjan, znajdującej się centralnie na wschodzie. Jeżeli grasz na mistrzu strategii uważaj, by nie wejść prosto na bunkier znajdujący się na przejściu na samym środku mapy. By uniknąć bezpośredniego starcia, możesz podejść ją od dołu. Na miejscu będą na Ciebie czekali dwaj rosyjscy żołnierze oraz mechanik zmierzający do czołgu. Część swoich ludzi poślij by zabili żołnierzy, a część do mechanika, by nie wsiadł do wozu. Po oczyszczeniu bazy z ludzi, zajmij skład i zaatakuj drugą rosyjską bazę, znajdującą się na północ od poprzedniej. Najlepiej zrobić to zachodząc ją od tyłu ludźmi lub przejmując czołgi w pierwszej bazie, a następnie atakując bezpośrednio od frontu. Po przejęciu bazy przejmij wszystkie budynki, po czym zmień większość ludzi w inżynierów i zacznij przenosić skrzynki ze wschodniego składu do bazy na północy (uważaj na tygrysy). W międzyczasie, w bazie wyląduje rosyjski mechanik Bierezow, nie zabijaj go. Przesłuchaj go oraz wsadź do składu w północnej bazie. Przed składem postaw koszary lub bunkry, które jednocześnie będą spełniały rolę ochronną, jak i wsadzając tam człowieka będziesz mógł pilnować jeńca, by nie uciekł. Gdy przyjadą dwie ciężarówki, uszkodź je do czerwonego paska zdrowia - nie zabijając jednak kierowców, przed ich naprawieniem (wtedy będziesz mógł je przejąć i wykorzystać do przewozu skrzyń). Jeżeli Ci się nie uda przejęcie albo zniszczenie ich, będziesz musiał się obronić przed małym atakiem ze strony Rosjan (do tego starczą jedne koszary). Zbierz jak najwięcej skrzyń ze wschodniego składu oraz przenieś je do składu północnego. Czekaj na wezwanie Powella do zakończenia misji i ewakuacji.

Kliknij aby powiększyć.
AM 02

Cele misji:

  • Zajmij Rosyjskie składy w okolicy.
  • Czekaj na dalsze instrukcje.
  • Dołącz do pozostałych żołnierzy amerykańskich w okolicy.
  • Zabierz jak najwięcej skrzynek z północno-wschodniej bazy i przenieś
  • Zabierz jeńca do północnego składu.

Medale:

  • Dużo zapasów.
  • Minimalne straty własne.
  • Schwytano jeńca./Jeniec zastrzelony podczas próby ucieczki.

Misja 3: Szarża

W tej misji spotykasz swojego starego przyjaciela Andyego Cornella, który przejmuje Twojego jeńca - jeżeli nie uciekł w poprzedniej misji. Po rozdzieleniu na dwa oddziały, Waszym zadaniem będzie przedrzeć się przez dobrze strzeżoną linię bazy wroga na północ. By to uczynić, udaj się do amerykańskiej bazy na południowym-zachodzie, nad którą przejmiesz dowodzenie. Pozbieraj skrzynki z okolicy, zbuduj laboratorium i fabrykę. Przy wschodnim wjeździe do bazy postaw też koszary (służące do obrony przed zwiadem rosyjskim - kiedy ten ucieknie, zawita do Ciebie komitet powitalny). Zbadaj dostępną w laboratorium technologię, a następnie rozpocznij budowę zasilanych bateriami słonecznymi pojazdów, które mogą posłużyć Ci do przedostania się na północ. By spełnić cele misji musisz zbudować przynajmniej jeden pojazd. Gdy do bazy przybędzie Frank Forsyth, zatrzymaj go, a jeżeli uznasz, że masz już wystarczającą liczbę pojazdów (starczy jeden), wszystkimi ludźmi udaj się idąc zachodnim brzegiem mapy na północ (ta strona jest najmniej strzeżona). Po drodze napotkasz małe patrole rosyjskie, które będziesz musiał zabić, a w samej bazie - zależnie od poziomu trudności - albo (na poszukiwaczu przygód) będziesz musiał brzegiem mapy przejść do zaznaczonego pola nie napotykając nikogo, albo (na mistrzu strategii) zabijając mały patrol z czołgiem, który możesz zniszczyć ukrywając się za drzewami. Możesz to wykonać również atakując czołgami bazę frontalnie, ale wtedy niepotrzebnie stracisz czas na potyczki oraz możesz zginąć.

Kliknij aby powiększyć.
AM 03

Cele misji:

  • Przejdź do południowo-zachodniej bazy.
  • Czekaj na sygnał do ataku.
  • Opracuj silniki napędzane energią słoneczną i spróbuj zbudować pierwszy amerykański pojazd.
  • John i co najmniej 4 członków zespołu musi dotrzeć do północnego krańca mapy.
  • Spróbuj przerzucić przez linię frontu chociaż jeden pojazd.
  • Przedrzyj się do północnego krańca mapy przy jak najmniejszych stratach własnych.

Medale:

  • Skonstruowano pojazd./Pojazd przerzucony przez linię frontu.
  • Poniosłeś niewielkie straty własne./Niewielkie straty własne.
  • Żadnych strat.

Misja 4: Chrzest ognia

Trafiasz do bazy Gamma, gdzie obejmujesz dowodzenie. Od razu po starcie misji zbierz wszystkich ludzi oraz czołg i udaj się na zachód, na środek mapy. Znajdziesz tam rosyjską bazę, która jest w trakcie budowy. Zabij wszystkie wrogie jednostki (kilka jednostek pieszych oraz czołg patrolowy, który możesz później przejąć), następnie przejmij bazę. Na miejscu dokończ budowę składu, po czym zbuduj szyb naftowy. Zależnie od upodobań (w północnej lub zachodniej bazie) wybuduj laboratorium - przebadaj energię naftową - i elektrownię na ropę. Gdy to już zrobisz, masz dwie możliwości zakończenia tej misji - w szybki albo wolniejszy sposób. Jeżeli wybierzesz ten drugi, wybuduj jak najwięcej czołgów (broniąc jednocześnie obu baz), które posłużą Ci do ataku na rosyjską bazę na południu. Jeżeli natomiast wolisz szybszą ścieżkę, zbierz wszystkich swoich ludzi (inżyniera, naukowca, mechanika w czołgu oraz pozostałych jako żołnierzy), udaj się do rosyjskiej bazy na południu, zabij pobliski patrol (czołgami lub stawiając koszary lekko za skrzyżowaniem dróżki). Kiedy już oczyścisz teren, postaw koszary naprzeciw bunkra przeciwnika - najlepiej by inżynier stał w trakcie budowy za nimi, by przeciwnicy nie mogli do niego strzelać. Gdy tylko koszary zostaną wybudowane, umieść w nich żołnierzy, zniszcz bunkier i pojazdy przeciwnika, a następnie wkrocz od dołu do bazy, w pierwszej kolejności zabijając naukowców. W międzyczasie swoimi czołgami możesz udać się do północnej bazy, by zabić patrol, który udał się w tę stronę. Misja zakończy się sukcesem, jak tylko zabijesz odpowiednią liczbę osób. Może Ci w tym pomóc zagubiony oddział Lucy Donaldson - gdy tylko pojawi się obok Ciebie, dołączy do Twoich szeregów, pomagając Ci w walce.

Kliknij aby powiększyć.
AM 04

Cele misji:

  • Obroń bazę.
  • Wybuduj drugi szyb naftowy i drugą elektrownię na ropę.
  • Wypędź wszystkie rosyjskie jednostki.

Medale:

  • Opracowano pozyskiwanie energii z ropy.
  • Niewielkie straty własne.
  • Odważny atak na pozycje wroga.

Misja 5: Dusza Małpoluda

Misję rozpoczynasz w Gammie, gdzie zbierasz swój oddział. Po zebraniu zespołu, udajesz się na miejsce rozgrywki, a Twoim zadaniem będzie wybudowanie bazy naukowej - Delta. Poza składem musisz wybudować również laboratorium i koszary - służące do obrony przed Arabami. Po budowie laboratorium, przebadaj dostępne technologie oswajania małpoludów, energię słoneczną oraz rozwinięcia technologii podstawowych. Gdy przebadasz oswajanie małpoludów, dwoma naukowcami udaj się do lasu na północy mapy - przy ich pomocy przeszkól pięć małpoludów, a następnie jednego z nich zaprowadź do laboratorium, badając Psychologię Małpoludów i zmień go w składzie w inżyniera. W dalszym etapie gry, gdy przyjedzie Denis Peterson, postaw elektrownię słoneczną, rozbuduj laboratorium o nadbudowę optyczną oraz zbuduj fabrykę z rozbudową radarową. Mając już laboratorium optyczne, zbadaj radar, po czym (by spełnić cele misji) wybuduj wieżyczkę albo pojazd z radarem.

Kliknij aby powiększyć.
AM 05
Kliknij aby powiększyć.
AM 05 Cont

Cele misji:

  • Oswój małpoluda i zrób z niego inżyniera.
  • Przeszkól co najmniej pięciu małpoludów-inżynierów.
  • Opracuj radar.
  • Wybuduj pojazd lub wieżyczkę wyposażoną w radar.

Medale:

  • Przeszkolono wielu pracowników.
  • Radar opracowany.
  • Radar zbudowany.

Misja 6: Pozdrowienia z przyszłości

Na początku misji zbierz ludzi z Delty, by wyruszyć w miejsce dużej ilości dostaw, gdzie zbudujesz bazę Epsilon (służącą do gromadzenia zapasów). Po wybudowaniu składu, przenieś wszystkich ludzi do bazy i na jej południowym brzegu, przy rzece wybuduj koszary (do zmiany ludzi na żołnierzy oraz do obrony przed ewentualnymi rosyjskimi atakami). Posiadane w oddziale małpoludy wykorzystaj do noszenia skrzynek, natomiast ludźmi (żołnierzami z jednym medykiem) udaj się bezpośrednio do rosyjskiej bazy na południu. Najlepiej przedostawać się tam wschodnim brzegiem mapy, gdzie baza jest najmniej strzeżona. Po drodze zniszcz patrolowe czołgi przeciwnika, a następnie podejdź bazę od zachodu, w pierwszej kolejności zabijając będących tam ludzi, a następnie niszcząc magazyn. Po jego zniszczeniu baza jest już praktycznie bezbronna, możesz ją przejąć - skupiając się w dalszej rozgrywce jedynie na celach misji, a nie na atakach wroga. Twoim głównym celem misji jest zebranie jak największej ilości skrzyń (ponad 700) - tym więc się teraz zajmij. W międzyczasie w bazie wybuduj laboratorium optyczne oraz uzbrojenia, szyb naftowy, elektrownię i fabrykę. Przebadaj dostępne technologie, przeszkól nieco małpoludów do noszenia skrzyń, wybuduj wieżę kontrolną oraz po przebadaniu technologii wyprodukuj przynajmniej dwa pojazdy zdalnie sterowane. Podczas misji, co jakiś czas na mapie pojawiać będą się Twoi ludzie, których możesz ocalić - w szczególności Twoja ukochana Joan, poznaną w pierwszej misji! Zadbaj o to, by przeżyła! Gdy w okolicy już nie ma Rosjan, nie będzie to jednak problemem. W trakcie misji do Twojej bazy przeteleportuje się też Kurt Schmidt - arabski najemnik, którego powinieneś puścić wolno.

Kliknij aby powiększyć.
AM 06
Kliknij aby powiększyć.
AM 06 Cont

Cele misji:

  • Wybuduj bazę.
  • Zbierz 700 skrzyń w 50 minut.
  • Oszczędzaj swoich ludzi.
  • Zbierz jak najwięcej skrzyń.
  • (osobiste) Nie pozwól by Joan zginęła.
  • Wyprodukuj dwa zdalnie sterowane pojazdy.

Medale:

  • Zebrano wiele skrzyń.
  • Niewielkie straty własne.
  • Zdalne sterowanie opracowane i przetestowane.

Misja 7: Czas Zemsty

Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę, dlatego na początku misji wracamy do Gammy. Wybieramy trzech mechaników, dwóch naukowców oraz pozostałych towarzyszy zmieniamy na żołnierzy. W trakcie misji będziemy musieli zniszczyć wszystkie rosyjskie bazy w okolicy. Skierujmy więc się na wschód, ponieważ tam Rosjanie mają najsłabiej ufortyfikowane pozycje. Ostrzelaj znajdujące się tam dwa bunkry, a następnie od wschodniej strony kieruj się na południe, likwidując kolejne bunkry i pojazdy wroga, aby dotrzeć do rosyjskiej bazy na południowym-wschodzie. Niszczenie bazy rozpoczynamy od destrukcji elektrowni znajdujących się na wzniesieniu za bazą oraz wieżyczek broniących magazyny. Gdy przedrzesz się przez obronę, zniszcz magazyn. W międzyczasie z zaznaczonego na mapie miejsca na zachodzie, odbierz Franka i przy jego pomocy zniszcz skład znajdujący się obok miejsca jego pojawienia się. Kiedy zdobędziemy wszystkie składy, możemy już spokojnie niszczyć wieżyczki. Po zniszczeniu wszystkich - lub jak największej ich ilości przed upływem limitu czasu - wycofujemy się do miejsca zbornego na północy, by wrócić do bazy.

Kliknij aby powiększyć.
AM 07
Kliknij aby powiększyć.
AM 07 Cont

Cele misji:

  • Przedostań się do rosyjskiej bazy i zniszcz jak najszybciej główny magazyn wroga.
  • Zniszcz jak największą część wrogiej bazy.
  • Ukończ jak najszybciej swoje zadanie i przejdź do północnego krańca mapy.

Medale:

  • Zniszczono znaczną część bazy.
  • Zniszczono większość budynków.
  • Zniszczyłeś niemal wszystko.

Misja 8: Urodzeni bohaterowie

W tej misji wracamy do Gammy, by tym razem znów przejąć nad nią kontrolę. Na samym początku przygotowując bazę do naszego przybycia, budujemy laboratorium oraz koszary, wzmacniając południową linię obrony (by odpierać ataki wroga kierowane na nas od południowego-zachodu). Podobnie jak w przypadku poprzedniej misji, w której dowodziliśmy Gammą, tak i w tej możemy przejść ją na dwa sposoby - szybki oraz wolny. Kiedy naszym celem jest delektowanie się grą, możemy wybudować kilka czołgów i przy wsparciu Sikorskiego zniszczyć rosyjską bazę na południu. Gdy jednak wolimy szybsze rozwiązania, podobnie jak poprzednim razem, budujemy przy samej bazie wroga skład oraz koszary, a następnie niszczymy jego czołgi i piechotę, nim jeszcze zdąży wybudować swoją bazę. W tej misji Rosjanie odbudowują swoją bazę od podstaw (po naszym wcześniejszym ataku), więc możemy ich zaskoczyć dużą siłą ognia, zanim jeszcze dokończą budowę. Misję można skończyć przed pojawieniem się Sikorskiego na mapie.

Kliknij aby powiększyć.
AM 08

Cele misji:

  • Obroń bazę.
  • Razem z Sikorskim oczyść sektor z Rosyjskich żołnierzy. Sikorski weźmie bezpośredni udział w walkach, dowodzenie należy do Ciebie.

Medale:

  • Dobra robota, John.
  • Dobra robota, John.
  • Dobra robota, John.

Misja 9: Syberyt!

Po obronie Gammy, zostaniemy oddelegowani do przejęcia rosyjskiego złoża syberytu (baza V. A. Owsyenko) oraz wznowienia wydobycia. Na początku misji - na północy - budujemy tymczasowy Terminal, w którym w dalszej części misji będziemy składowali wszystkie wydobyte kryształy syberytu, zanim zostaną zabrane przez amerykańskie transporty. Przy Terminalu stawiamy laboratorium optyczne i uzbrojenia oraz elektrownię słoneczną. Kierujemy się na południe, na sam środek mapy, by przejąć znajdującą się tam rosyjską bazę V. A. Owsyenko, w międzyczasie badając wykrywanie syberytu i rozwinięcie podstawowych technologii. Po przejęciu bazy obudowujemy ją koszarami lub bunkrami (w celu odparcia ataków wroga), po czym budujemy kopalnię syberytu, wznawiając tym samym wydobycie. Dla przyspieszenia wydobycia powinniśmy zbudować drugą kopalnię, na którą złoża znajdują się między bazą a Terminalem, na północ od Owsyenki. Aby sięgnąć do złoża, rozbuduj skład w Owsyence. By zwiększyć skuteczność jednostek, przebadaj także rozwinięcie technologii uzbrojenia oraz technologii optycznej - zwiększając tym samym pole widzenia jednostek, jak i ich siłę. Do czasu wydobycia odpowiedniej ilości surowca, bronimy złóż przed atakami. Z czasem przenosząc syberyt do Terminala przy pomocy małpoludów, aby transporty mogły je odebrać. Kiedy pojawią się Arabowie z propozycją współpracy, pomóż im, a w zamian oni zbudują Ci koszary, w których będziesz mógł szkolić operatorów moździerzy, co znacznie pomoże w obronie bazy - później zaproponują Ci również sprzedaż informacji. Po zebraniu odpowiedniej liczby syberytu w Terminalu, wycofaj się wszystkie jednostki na północ, tam broniąc się do końca misji.

Kliknij aby powiększyć.
AM 09
Kliknij aby powiększyć.
AM 09 Cont

Cele misji:

  • Dołącz do żołnierzy, którzy zajęli skład.
  • Przywróć wydobycie Syberytu.
  • Czekaj na dalsze instrukcje.
  • Wydobądź co najmniej 200 kryształów Syberytu.
  • Czekaj na dalsze instrukcje.
  • Wydobądź co najmniej 250 kryształów Syberytu.
  • Przenieś co najmniej 60 kryształów Syberytu do terminalu.
  • Wycofaj się na północ.
  • Przenieś wydobyty Syberyt do terminalu.

Medale:

  • Mnóstwo Syberytu.
  • Syberyt szybko dostarczony Powellowi.
  • Zdobyto ważne informacje.

Misja 10: Dżin w butelce

Misja rozpoczyna się w Alfie, gdzie dostajemy informacje od Powella o wspólnych pracach z Arabami nad przebadaniem syberytu. Po rozmowie kierujemy się do miejsca misji, gdzie na samym początku budujemy bazę Epsilon (nie ten z misji Pozdrowienia z przyszłości). To w tej misji zobaczymy nowy rodzaj rosyjskiej specjalnej amunicji, o której poprzednio wspominali Arabowie. W bazie budujemy koszary - gdyż bardzo szybko wrogowie zaczną na nas napierać - szyb naftowy, laboratorium uzbrojenia, komputerowe, optyczne i syberytowe, fabrykę oraz elektrownię. Badamy rozwinięcia podstawowych technologii i uzbrojenia, sztuczną inteligencję, celownik laserowy oraz wszystkie technologie syberytowe. Po opracowaniu technologii komputerowej budujemy wieżyczkę sterowaną komputerowo. Gdy opracujemy wszystkie technologie syberytowe, Arabowie postanowią nas zdradzić (cóż za zaskoczenie) - będziemy musieli ich więc zabić. Możemy ułatwić sobie to zadanie, wcześniej blokując budynkami wyjścia z ich laboratorium i koszar oraz zmieniając ludzi na snajperów. W międzyczasie wróci do nas ranny Cornell, którego musimy uratować po tym, jak wydostał się z rosyjskiej niewoli dzięki pomocy Bierezowa, którego ocaliliśmy w misji Kradzież Stali.

Kliknij aby powiększyć.
AM 10
Kliknij aby powiększyć.
AM 10 Cont

Cele misji:

  • Zbuduj bazę.
  • Zbuduj laboratorium syberytowe i zapewnij mu dopływ energii.
  • Zbadaj wszystkie dostępne technologie syberytowe.
  • Opracuj celowniki laserowe.
  • Opracuj sztuczną inteligencję.
  • Obroń bazę za wszelką cenę.
  • Zabij arabskich naukowców.

Medale:

  • Celownik laserowy opracowany.
  • Sztuczna inteligencja.
  • Dobra robota./Zdrajcy ukarani.

Misja 11: Arabska zagadka

Zaczynamy z rozmachem, bo od przeprosin samego Artura Powella, który zaczyna doceniać naszą intuicję. Zaraz po tym wydarzeniu kierujemy się do arabskiej bazy, której część personelu postanowiła zdradzić swoich pracodawców i zostawić nam prawie pustą bazę. Przejmujemy ją, a następnie budujemy laboratorium optyczne oraz koszary. Badamy celownik laserowy i rozwinięcie technologii optycznej. Budujemy komorę transportową z silnikiem na syberyt (przyda nam się później), zostawiamy sobie dwóch medyków, a resztę zespołu zmieniamy w operatorów moździerza oraz snajperów. Z tak przygotowanym zespołem kierujemy się na północny-wschód, do drugiej arabskiej bazy, zachodząc ją od wschodu, po drodze niszcząc wieże kontrolne, umieszczone na wzgórzu przed bazą. Kiedy dotrzemy do bazy, najpierw niszcząc elektrownie i zabijamy przeciwników, po czym moździerzami niszczymy całą obronę. Po zniszczeniu bazy, odpieramy lekki atak arabski na naszą główną bazę oraz kierujemy się do trzeciej arabskiej bazy, na północnym-zachodzie - podchodzimy wzgórzem od zachodniej strony, ukrywając się za drzewami. Musimy być uważni, gdyż na drodze czekać będą na nas miny i małpoludy samobójcy. Po zaatakowaniu bazy na północnym-zachodzie, skontaktuje się z nami "elektryk", który zaproponuje nam widok z arabskich kamer w zamian za arabską komorę transportową z silnikiem syberytowym. Gdy zdobędziemy bazę, niszczymy magazyn oraz przy pomocy wcześniej zrobionej komory zabieramy artefakt, który tam się znajdował.

Kliknij aby powiększyć.
AM 11
Kliknij aby powiększyć.
AM 11 Cont

Cele misji:

  • Zajmij bazę.
  • Zniszcz wszystkie arabskie bazy.
  • Spiesz się.
  • Pilnuj Artefaktu.
  • Doprowadź ciężarówkę z silnikiem syberytowym pod wskazane drzewo.

Medale:

  • Szybkie działanie.
  • Błyskawiczne działanie.
  • Artefakt zdobyty.

Misja 12: Łowy na lisa

By dostać się do tej misji, na początku musimy zadeklarować swoje pozostanie przy Amerykanach. Naszym głównym celem będzie likwidacja rosyjskich baz, zniszczenie laboratorium i zabicie wszystkich naukowców. Aby tego dokonać, najpierw budujemy małą bazę na południowym-wschodzie mapy - wyposażoną w laboratorium uzbrojenia, optyczne, elektrownię oraz koszary skierowane na drzewa po zachodniej stronie od nas (tam teleportowć się będą rosyjskie czołgi). Badamy rozwinięcia podstawowych technologii, uzbrojenia, optycznych i celownik laserowy. Kiedy Arabowie zaproponują swoją pomoc w zdobyciu bazy, przyjmij ją - dzięki temu zbudujesz arabskie laboratorium oraz koszary, gdzie przebadasz i wyszkolisz operatorów moździerzy (cena będzie niższa, jeżeli w misji Pozdrowienia z przyszłości ocaliłeś Kurta). Pomoże Ci to w przejściu misji. Gdy opracujesz wszystkie wspomniane technologie, zmień większość swoich ludzi w operatorów moździerza, kilku w snajperów oraz dwóch pozostaw jako naukowców. Z tak przygotowanym oddziałem, wyrusz zachodnią przeprawą do rosyjskiej bazy znajdującej się na północnym-zachodzie. Wcześniej jednak będziesz musiał zabić żołnierzy z bazookami i kilka czołgów, które ostrzelały Cię na początku misji, zagradzając Ci drogę. Po zlikwidowaniu zachodniej bazy przy pomocy moździerzy, skieruj się do rosyjskiej wschodniej bazy - od strony zachodniej niszcząc laboratorium, do którego ostrzelania będziesz miał czystą pozycję. Po jego zniszczeniu musisz dopilnować, by nie przeżył ani jeden z naukowców.

Kliknij aby powiększyć.
AM 12

Cele misji:

  • Zniszcz rosyjskie laboratorium syberytowe.
  • Nie pozwól zbiec rosyjskim naukowcom.
  • Zbadaj tajemnicze rosyjskie urządzenie.

Medale:

  • Teleport zbadany.
  • Zdobyto wyniki badań.
  • Naukowcy wyeliminowani.

Misja 13: Zimna Wojna

Zaczynamy w Epsilonie (z misji Dżin w butelce), skąd kierujemy się na pustkowie, gdzie będziemy przeprowadzali testy bomby syberytowej, którą musimy opracować. Na początku misji skieruj się na południe, gdzie znajdziesz złoże syberytu, zbuduj obok niego skład, a następnie kopalnię syberytu, laboratorium uzbrojenia, optyczne i syberytowe, elektrownię, koszary obronne od północnej strony bazy (najlepiej dwie sztuki, na wypadek silnych ataków) oraz fabrykę z rozbudową rakietową, syberytowa, gąsienicową, jak i radarową. Przebadaj rozwinięcie technologii podstawowej, uzbrojenia, syberytowej, celownik laserowy, radar, wykrywanie materializacji (pomoże Ci w detekcji skrzynek), silnik syberytowy, rozszczepianie syberytu. Gdy dostaniesz komunikat o tym, że Burłak kieruje się w Twoją stronę, postaw na drodze, na wschód od Twojej bazy kilku snajperów albo pojazdów, które będą mogły go zabić w czasie, kiedy będzie przejeżdżał. W wyznaczonym z czasem przez misję miejscu wybuduj małą bazę testową (rozbudowany magazyn i koszary). Po opracowaniu rozszczepiania syberytu, rozpocznij pracę nad budową bomby syberytowej oraz radaru służącego do badań efektów wybuchu. Radar umieść na górce wskazanej przez grę, a rakietę wystrzel w bazę testową, sprawdzając jednocześnie jaki zasięg będzie miał wybuch. Po wybuchu skieruj się naukowcem na miejsce, by osobiście sprawdzić efekt, a następnie wróć nim do laboratorium syberytowego.

Uwaga! W tej misji uważaj na swoje złoże syberytu, bo może zostać skażone przez Arabów.

Kliknij aby powiększyć.
AM 13
Kliknij aby powiększyć.
AM 13 Cont

Cele misji:

  • Zbuduj rakietę syberytową.
  • Pilnuj Hugh Stevensa.
  • Powstrzymaj Jurija Gorkiego.
  • Zbuduj magazyn i koszary (rozbudowane) we wskazanym miejscu.
  • Rakieta syberytowa nie może wpaść w ręce wroga.
  • Przygotuj pojazd z radarem do badania eksplozji.
  • Zniszcz magazyn rakietą syberytową.
  • Umieść pojazd z radarem na północ od celu.
  • Jeden naukowiec musi dotrzeć do oznaczonego miejsca i wrócić do laboratorium syberytowego.

Medale:

  • Gorki powstrzymany.
  • Stevens uratowany.
  • Obserwacje przeprowadzone.

Misja 14: Pojedynek

Misja, w której uratować musimy naszą ukochaną Joan. Na początku kieruj się na południowy-zachód, gdzie mieści się jej baza. Po jej przejęciu wybuduj laboratorium komputerowe, wieżę kontrolną i rozbuduj fabrykę o rozbudowę cywilną, rakietową, laserową, gąsienicową oraz komputerową (jeżeli brakuje). W międzyczasie przy pomocy małpoluda napraw wieże w bazie, byś miał możliwość obrony przed rosyjskimi atakami (na północy mapy możesz przeszkolić więcej małpoludów). Przebadaj rozwinięcie technologii podstawowych, zaawansowaną sztuczną inteligencję, rakiety, celownik laserowy, laser wysokoenergetyczny, podwójny laser. Gdy skończysz badania, zbuduj buldożer, aby przedrzeć się przez las na północy i otworzyć północną drogę do bazy wroga, gdzie jest najmniej strzeżona. Zbuduj dwa podwójne lasery - wymagane do celów misji - oraz jak największą ilość komputerowo sterowanych wyrzutni rakiet (minimum 6), które posłużą do ataku. Mając już siły, zaatakuj rosyjską bazę od północy, najpierw niszcząc zagradzające Ci drogę laboratoria, elektrownię i fabrykę (by wstrzymać produkcję pojazdów), a następnie spokojnie niszcz kolejne elementy obrony, aż zniszczysz całą bazę.

Kliknij aby powiększyć.
AM 14

Cele misji:

  • Przejedź do prawego górnego rogu mapy.
  • Obroń bazę i wyeliminuj Rosjan.
  • Pilnuj Joan.
  • Pilnuj Lisy.
  • Pilnuj Connie.
  • Wyprodukuj dwa pojazdy z podwójnym laserem.

Medale:

  • Joan uratowana./Lisa uratowana./Connie uratowana.
  • Podwójny laser.
  • Baza obroniona.

Misja 15: Odliczanie

Jeżeli w poprzedniej misji uratowaliśmy naszą ukochaną Joan, w tej dołączy ona do naszego oddziału na początku misji lub później z dodatkowym konwojem (zależnie od tego, czy w poprzedniej misji zniszczyliśmy bazę rosyjską, czy nie). To ostatnia misja amerykańska, na początku której Twoim zadaniem jest obrona bazy Powella od południowej strony. By podołać temu zadaniu, jak najszybciej zbuduj skład oraz koszary (najlepiej na południowej linii swojej bazy), a następnie laboratorium uzbrojenia, optyczne i kopalnię syberytu. Przebadaj energię słoneczną, rozwinięcia technologii podstawowych, uzbrojenia, optycznych, celownik laserowy, amunicję nasenną, sztuczną inteligencję, zaawansowaną sztuczną inteligencję, zaawansowane podwozie, energię naftową, silnik spalinowy, rakiety oraz wszystkie badania, jakie zdołasz przed śmiercią Powella (tak, Powell w tej misji umrze). Gdy już przejmiesz jego bazę, zmień wszystkich swoich ludzi - poza dwoma naukowcami - w snajperów i zaatakuj arabską bazę na północy. Zrób to od zachodniej ściany, gdzie możesz przedostać się spokojnie ludźmi, omijając całą obronę. Po zabiciu odpowiedniej liczby osób oraz przejęciu bazy, większość swoich ludzi przeszkól w operatorów moździerza. Kiedy zgłosi się do Ciebie "przyjaciel", po prostu go zabij. Skieruj się do rosyjskiej bazy na wschodzie, zachodząc ją od południa (gdzie budowane w późniejszym czasie są behemoty) - przypuszczając na nią zmasowany atak moździerzami (najpierw likwidując spowalniacze czasu i piechotę, a następnie pozostałą obronę). Bazę można przejąć samymi ludźmi, wystarczy od dołu sukcesywnie przełamywać kolejne elementy jej obrony. Uważać należy jednak na przymierze, które może przeteleportować, a później pojmać Twoje jednostki, gdy za daleko zboczysz na południe. W międzyczasie wybuduj laboratorium syberytowe oraz fabrykę z rozbudową rakietową, gąsienicową, komputerową, syberytową i cywilną. Przebadaj energię syberytową, silnik na syberyt, rozwinięcia technologii syberytowej. Wybuduj dwa buldożery oraz jak największą ilość komputerowo sterowanych wyrzutni rakiet z silnikiem na syberyt, by bez strat przejąć bazę przymierza na południowym-wschodzie (nie da się jej zaatakować ludźmi). Wybudowane pojazdy, wraz z posiłkami Stevensa pomogą Ci też w zdobyciu rosyjskiej bazy. Dodatkowo przybycie Stevensa odblokuje nam możliwość opracowania rakiety syberytowej - możemy użyć jej do ataku na Przymierze, jednak nie pomoże nam w zdobyciu bazy rosyjskiej, która umiejscowiona jest na głównym złożu syberytu. Po przejęciu bazy rosyjskiej i wszystkich pozostałych przeciwników, Arabowie zaatakują główne złoże chcąc je skazić, celem wywołania reakcji łańcuchowej - musisz ich powstrzymać, zabijając wszystkich - a w pierwszej kolejności naukowca. Po zniszczeniu wszystkich wrogów wygrałeś, główne złoże należy do Ciebie, a Ameryka wygrała pierwszą wojnę prehistoryczną!

Uwaga! Jeżeli w poprzedniej misji Joan zginęła lub jej nie uratowaliśmy, to w tej - wraz ze swoim oddziałem - pojawi się Wsjewołod Gorki, czyli brat Burłaka.

Kliknij aby powiększyć.
AM 15

Cele misji:

  • Broń urwiska nad bazą Powella.
  • Przejmij kontrolę nad głównym złożem Syberytu.
  • Schwytaj Petera Rotha.
  • Zniszcz Legion, zanim wybuduje rakietę syberytową.
  • Powstrzymaj tajny rosyjski projekt.
  • Zabij szejka Omara.

Medale:

  • Peter Roth schwytany.
  • Tajny projekt powstrzymany.
  • Żadnych strat własnych!

Author: Daniel 'zoNE' Gabryś

Posted on 2004.10.08
Last updated on 2021.05.24

  • Windows Reg Tweaker Original War Encyclopaedia
  • Original War - Kurs Edytora
  • Leksykon pojęć bezpieczeństwa