• E-Books
  • Applications
  • Layouts
  • Sketches
  • Wallpapers
  • Posters

Original War - Typy gier

Postanowiłem tutaj opisać kilka starszych styli gry, znacznie różniących się od standartowych zasad typu cw (clan war). Są to sposoby spędzenia wolnego czasu w grze, wymyślone przez graczy "Original War" (UWAGA!: Oczywiście nazwy styli, tj. nazwy własne, zaczerpnięte zostały z tekstów twórców poniższych zasad).

1. Arabska Wojna:

Opis: Gra toczy się wyłącznie Arabami, a główny nacisk kładziony jest tu, na naukowców. Ich zadaniem jest zdobycie na mapie jak największej ilości złóż Syberytu (Alaskitu) oraz zatrucie jak największej ilości złóż przeciwnikowi. Gra trwa przez określony przed grą czas - wygrywa osoba na koniec posiadająca największą ilość złóż Syberytu. Liczą się wszystkie złoża na mapie oznaczone kolorem danego gracza - czyli te, na których jest postawiona kopalnia Syberytu.

  • Zasady:
    • Nacja postaci:
      • Arabowie
    • Dozwolone:
      • atakowanie przeciwnika
      • zabijanie jednostek przeciwnika
      • niszczenie kopalni przeciwnika
      • zatruwanie złóż przeciwnika
    • Zabronione:
      • atakowanie głównej bazy przeciwnika

2. Bitwa!!!:

Opis: W tym stylu należy wytworzyć jak największą ilość pojazdów z uzbrojeniem, np. ciężkim działem lub wyrzutnią rakiet. Tryb wyróżnia się tym, iż zabronione jest atakowanie przeciwnika w jego bazie oraz innych miejscach na mapie, niż jej środek. W czasie gry, w wybranym przez graczy momencie, ustalamy z przeciwnikiem, kiedy nastąpi atak i na środku mapy atakujemy pojazdy przeciwnika wszystkimi jednostkami zmechanizowanymi (czyt. pojazdami z uzbrojeniem). Wygrywa ten, który przetrzyma największą liczbę ataków.

  • Zasady:
    • Nacja postaci:
      • wszystkie
    • Dozwolone:
      • tworzenie pojazdów bojowych (czyt. uzbrojonych)
      • atakowanie przeciwnika na środku mapy
    • Zabronione:
      • atakowanie przeciwnika w jego bazie lub innych miejscach mapy, niż jej środek

3. Konwój:

Opis: Gra toczy się dowolną nacja, np. Amerykanami lub Rosjanami. Naszym zadaniem na samym początku gry, jest zbudowanie drugiej bazy - najlepiej na przeciwnym końcu mapy. Tak, aby dzieliła ją od naszej głównej bazy duża odległość. W głównej bazie budujemy Fabrykę oraz rozbudowujemy ją tak, aby można było budować w niej ręcznie sterowane transportery (rozbudowanie cywilne). Naszym zadaniem w tym trybie, jest przeprowadzanie po mapie transportów sterowanych ręcznie (każdy z nich musi być wyposażony w skrzynie, ropę lub syberyt przewożone między bazami). Najlepiej, aby transporty były eskortowane przez nasze siły zbrojne, które mogą obronić przesyłkę. Zadaniem przeciwnika natomiast jest zdobycie naszego transportu. UWAGA! Nie niszczymy transporterów, gdyż należy przejąć zawarte w nich surowce. Gra trwa tak długo jak to ustalimy przed grą - np. 10 min, a po upływie tego czasu następuje zmiana stron. Jeżeli Ty wcześniej byłeś transporterem, a przeciwnik atakującym, tak po zmianie Ty jesteś atakującym, a przeciwnik transporterem. Wygrywa ten, który przejmie największą liczbę transportów w wyznaczonym czasie.

  • Zasady:
    • Nacja postaci:
      • wszystkie
    • Dozwolone:
      • tworzenie wielu baz
      • tworzenie obrony
      • atakowanie wszystkimi jednostkami
      • niszczenie jednostek przeciwnika
    • Zabronione:
      • atakowanie bazy przeciwnika
      • budowanie transporterów na innym sterowaniu niż ręcznym

4. Kto pierwszy, ten lepszy:

Opis: W tym trybie dozwolona jest dowolna liczba graczy. Przed grą należy wyznaczyć jedną osobę, która nie będzie brała aktywnego udziału w grze, a dokładniej jedną osobę, która tworzyć będzie ręcznie sterowane pojazdy, uzbrojone w bombę syberytową. Bomby należy chować w trudno dostępnym miejscu, tak aby nikt ich nie widział. Liczba bomb syberytowych zbudowanych oraz ukrytych przez gracza głównego jest dowolna, może to być np. 5, 10 lub nawet 20. Gdy budowniczy bomb powie, że wszystkie bomby zostały ukryte i można już zaczynać, wtedy reszta osób szuka bomb, walcząc między sobą w międzyczasie. UWAGA! Dozwolone są małe ataki na osobę budującą syberytówki, lecz nie mogą one być częste, ani zbyt groźne, a co najważniejsze, nie można atakować go rakietami syberytowymi.

  • Zasady:
    • Nacja postaci:
      • dla osoby budującej Amerykanie lub Rosjanie
      • dla innych osób są dozwolone wszystkie nacje
    • Dozwolone:
      • budowanie wielu baz
      • niszczenie przeciwników poza osobą budującą
      • używanie przez graczy znalezionych syberytówek do ataków na bazy przeciwników (poza bazą budującego je)
    • Zabronione:
      • ciągłe atakowanie osoby budującej syberytówki
      • atakowanie syberytówkami osoby, która je tworzy
      • szukanie, używanie lub niszczenie bomb przed czasem - zanim osoba budująca nie zakomunikuje, że już można

5. Państwa:

Opis: Tryb, w którym otwiera się przed nami całkowicie nowa perspektywa widzenia gry multiplayer w "Original War". Zmienia się, bowiem ona z gatunku strategii, w gatunek gry ekonomicznej, a do gry dochodzi opcja usług. Polega ona na sprzedaży oraz kupnie różnych usług, tj. sprzedaży surowców (skrzynek, ropy, syberytu), kupowaniu sojuszy, ataków na przeciwników itd. W grze dozwolone są też ataki na przeciwnika, zawieranie sojuszy i wykupywanie sobie sił najemniczych.

  • Zasady:
    • Nacja postaci:
      • wszystkie
    • Dozwolone:
      • atakowanie przeciwnika
      • sprzedawanie
      • kupowanie
      • prowadzenie licytacji
    • Zabronione:
      • brak danych

6. Poszukiwanie w ciemnościach:

Opis: Rozgrywka w stylu znanej gry w "chowanego". Tryb polega na tym, iż na początku gry wyznaczamy jedną osobę, która będzie tzw. "mistrzem gry" (coś w stylu osoby, od której się to wszystko zaczęło) - jej zadaniem jest zrobienie kilku pojazdów (jak najwięcej, najlepiej sterowanych ręcznie) i ukrycie ich w różnych miejscach mapy. Oczywiście inni nie mogą wiedzieć, gdzie pojazdy zostały ukryte. Reszta graczy ma trudne zadanie, gdyż musi zniszczyć przeciwników, co nie jest takie proste, gdyż jedynie tzw. "mistrz gry" może wszystko budować, natomiast reszta graczy może stawiać jedynie budynki, tj. skład, szyb naftowy, laboratorium (nie rozbudowane), zbrojownię oraz bunkry (podstawowe). Gracze, aby wygrać z przeciwnikami muszą szukać ukrytych przez "mistrza gry" pojazdów i atakować nimi przeciwnika.

  • Zasady:
    • Nacja postaci:
      • wszystkie
    • Dozwolone:
      • używanie znalezionych pojazdów do ataku na wrogów
      • mistrz może budować co chce
    • Zabronione:
      • gracze (poza mistrzem) nie mogą wyposażać bazy w inne budynki, niż standardowe: skład, szyb naftowy, laboratorium (nie rozbudowane), zbrojownię i bunkry (podstawowe)

7. Ropna Balanga:

Opis: To tzw. gra z ograniczeniami - gracz może robić to, co zwykle robi, lecz z pewnymi blokadami ruchów. W tym trybie jesteśmy zmuszeni do budowania budynków, pojazdów działających na ropie, tj. pojazdy na ropę, elektrownie na ropę itd. Zabronione jest używanie innego źródła energii niż ropa (np. syberyt, słońce). Najważniejsze jest, iż gra się nie skupia tutaj na rozbudowie technologii, ale jedynie na ciągłej zmasowanej walce!

  • Zasady:
    • Nacja postaci:
      • wszystkie
    • Dozwolone:
      • ciągłe atakowanie przeciwników
    • Zabronione:
      • używanie innych źródeł energii niż ropa (np. słońce, syberyt)

8. Sielanka:

Opis: Kolejny tryb polegający na grze ekonomicznej. Na początku gry wybieramy instytucją jaką chcemy być oraz w czasie rozgrywki udzielamy usług danej firmy innym użytkownikom. UWAGA! Zabronione jest budowanie jakiejkolwiek obrony i pojazdów bojowych, zabronione jest też atakowanie przeciwników.

  • Zasady:
    • Nacja postaci:
      • wszystkie
    • Dozwolone:
      • kupowanie
      • sprzedawanie
      • prowadzenie usług
    • Zabronione:
      • budowanie obrony
      • budowanie pojazdów z uzbrojeniem
      • atakowanie przeciwnika

9. Speed:

Opis: Gra polega na tym, iż mamy możliwość budowania bomb syberytowych. Należy zniszczyć przeciwnikowi wszystkie bomby, zanim on zacznie ich używać. Najważniejszym aspektem jest to, że możemy zrobić to na różne sposoby, np. zrzucając na niego bombę syberytową lub niszcząc mu bazę zanim on zrobi to z naszą.

  • Zasady:
    • Nacja postaci:
      • wszystkie
    • Dozwolone:
      • wszystko
    • Zabronione:
      • brak danych

10. Zimna Wojna:

Opis: W tym trybie lepiej nie kręcić się za bardzo po mapie, gdyż polega on na tym, iż po znalezieniu na mapie bomby syberytowej przeciwnika (np. w czasie ataku), on kieruje ją prosto w naszą bazę. UWAGA! Zabroniony jest atak bombami syberytowymi, które nie zostały znalezione przez przeciwników.

  • Zasady:
    • Nacja postaci:
      • wszystkie
    • Dozwolone:
      • ataki na przeciwnika
      • budowanie wszystkiego
    • Zabronione:
      • atakowanie przeciwnika nie znalezioną przez nikogo bombą

Author: Daniel 'zoNE' Gabryś

Posted on 2006.06.11
Last updated on 2021.04.24

  • Windows Reg Tweaker Original War Encyclopaedia
  • Original War - Kurs Edytora
  • Leksykon pojęć bezpieczeństwa